Sommarmarknad i sommarväder!

lund
Jesper och Abe från Vänsterpartiet i Lund var till stor hjälp vid vårt marknadstält. I tältet syns, som vanligt, Britta Berg.

I strålande sol och behagliga sommarfläktar samlades tomelillavänstern än en gång för givande diskussioner och samtal med medborgarna i kommunen. Den här gången fick vi stor hjälp av kamrater från både Lund och Skurup.

Vi har många erfarenheter från sommarmarknader i näst intill vinterkyla och hällande ösregn. Den här gången var vädret på sitt gladaste humör med strålande sol, lagom värme och en lätt sommarbris. Det märkets även på besökarantalet, det var bra drag hela dagen. Vi hade också många besökare i tältet, både meningsfränder och ännu inte övertygade. Diskussionerna var ibland livliga, men hela tiden på en vänskaplig nivå (utom när en rabiat sverigedemokrat kom och kräktes lite rasism och sen försvann innan jag hann ta upp diskussionen med honom).
På förmiddagen hade vi stor hjälp av Abe, Jesper, Björn och Viktor från Lund och efter lunch fick vi gott bistånd från Mona och Mattias från Skurup. Stort tack till er som hjälpte oss sprida vårt politiska budskap.
Nästa marknad i Tomelilla är Mikaelimarknaden den 23 oktober. Då vet vi hur det gick!

skurup
Mona och Mattias från Skurup tar en fika tillsammans med Britta i vårt eget Café l’égalité