Nejlikor till Tomelillas kvinnor!

nejlikaÅter igen en svinkall och vintrig 8 mars, men vädret trotsades av tre modiga vänsterpartister som tyckte det var viktigt att uppmärksamma Internationella kvinnodagen. Tvåhundra nejlikor och lika många flygblad delades ut på bara en dryg timme.

Liksom denna dag för ett år sedan hade vintern ett rejält tag i Tomelilla när vi begav oss ut för att sprida lite glädje med våra blommor. De kvinnor vi mötte på och omkring Torget och inne i butikerna tog tacksamt emot de fina blommorna, och leendena värmde i vinterkylan. Tillsammans med blommorna delade vi ut flygblad med budskapet att kvinnor måste arbeta längre än män för att få samma lön, en orättvisa som alla oavsett politisk färg måste ta avstånd ifrån.  Att det fortfarande är män tjänar mer än kvinnor för samma arbete är en skam för ett modernt samhälle!

Flyer kvinnodagen 2013